Pieklājība un laipnība — tas neko nemaksā, bet panāk tik daudz

būt pieklājīgam un laipnam pret citiem neko nemaksā, taču ir ļoti būtiskiCilvēku savstarpējā komunikācija, sarunu kultūra pēdējos gadsimtos ir tiešām daudz mainījusies. Senāk bija ļoti stingra etiķete, pieklājības normas un cilvēki speciāli mācījās vest tā saucāmās “small talk”, ko eksperti pat nosaukuši  vienu no veiksmes formulām, kas palīdz dzīvē gūt panākumus. Vairāk par to varat izlasīt šajā rakstā: http://www.monday.lv/7-lietas-ko-verts-zinat-par-smalltalk/.

Tomēr steidzīgais dzīves ritms, stress un citi modernās pasaules veicināti faktori panākuši, ka savstarpējā komnikācijā esam kļuvuši nevērīgi, neiecietīgi, pat agresīvi. Tas rada situāciju, ka sabiedrība kopumā kļuvusi neiecietīgāka un agresīvāka. To mainīt ir katra paša spēkos, strādājot ar sevi, piedomājot pie savas komunikācijas, reakcijām un vārdiem, kas nāk pār lūpām.

Būt laipnam pret ikvienu

Ir jau viegli pret garāmgājēju vai pārdevēju veiklā būt nelaipnam un uzrūkt viņam, jo ir slikta oma, kaut kas nav kārtībā. Tomēr ne maz tik daudz piepūles neprasa arī to dusmīgo vārdu atlikšana, tos aizvietojot ar pieklājību, pateicību un smaidu. Tas izmaina dienu un noskaņojumu ne tikai pašam, bet arī apkārtējiem. Tas ir kā impulss, kas izplatās tālāk. Vajag tikai to kādam palaist apkārtējā vidē. Cilvēks, kam esat uzsmaidījuši, pateikuši labu vārdu vai atvēruši durvis, pacēluši nokritušu lietu, būs pateicīgs un priecīgs. Viņš šo sajūtu nesīs tālāk savā dienā un cilvēkiem, ko pēc tam satiks.

Laipnībai nav jābūt izredzētai tikai pret īpašiem un svarīgiem cilvēkiem, pret kuriem laipnība un pieklājība savā ziņā ir stratēģija. Tas attiecas uz visiem cilvēkiem, kurus satiec savā ceļā — sētnieks, pārdevēja, bērnudārza audzinātāja, kolēģis no blakus kabineta. Visi ir pelnījuši vienlīdz patīkamu un vērīgu uzmanību.

Pieklājība palīdz biznesā

Pieklājība un komunikācijas etiķete ir viena no veiksmes atslēgām arī biznesa vidē. Komunikācija ar klientiem, biznesa partneriem — tā ir joma, kas ļoti jāizkopj, izveidojot savus standartus, pie kuriem turēties. Apsveikumi svētkos, pieklājības žesti, vienmēr profesionāla rakstiskā un mutiskā komunikācija bez gramatikas kļūdām — tā ir norma, kas jāievēro ikvienam, kurš darbojas biznesā, pakalpojumu jomā.

Atsaucība, pieklājība, ātra reakcija ir tās komunikācijas kvalitātes, ko vienmēr novērtē gan klienti, gan partneri. Tā ir arī lieliska mārketinga stratēģija, kas strādā gan uz īstermiņa, gan ilgtermiņa biznesa mērķiem.

Uzmanība pret saviem tuvākajiem — prioritāte

Te gan vairāk uzsvērām pieklājību un laipnību sabiedriskajā un biznesa vidē, tomēr pati svarīgākā ir tā vide, kurā dzīvojam kopā ar saviem tuviniekiem — mazā un lielā ģimene. Bieži vien paši tuvākie saņem nevērīgu un neiecietīgu rīcību, jo tad it kā atlaižam savu pieklājīgo formu, ko ieturam sabiedrībā. Ar tuvākajiem jau arī visvairāk atļaujamies. Tomēr tas nav labs paradums, jo šīs taču ir pašas svarīgākās attiecības, kur kvalitāte ir būtiska ilgtermiņā. Cik vērīgi esam pret saviem tuvākajiem? Vai apjautājamies, kā ir pagājusi diena? Vai esam iejūtīgi? Vai piedomājam, ko sakām un kādā intonācijā?

Dažreiz uzmanība un laipnība patiešām neparasa daudz — ne laiku, ne pūles. Piemēram, kāpēc gan neizdarīt otram labu un neiepriecināt viņu ar kādu pārsteigumu? Var aizsūtīt sievai uz darbu ziedus — ir taču tāds pakalpojums kā ziedu piegāde. Ziedu piegāde Rīgā garantē, ka pasūtījums tiks piegādāts jau divu stundu laikā. It kā sīkums, bet nozīmē tik daudz.