Vai ir vērts investēt reklāmā

investēt_reklāmāVai Latvijas reklāmas aģentūras ir kļuvušas profesionālākas? Atskatoties uz pēdējo piecu gadu norisēm reklāmas aģentūru darbā ir iespējams konstatēt dažas pārmaiņas, kuras varam atzīt par vērienīgām.

Kompleksa izpratne. Arvien vairāk Latvijas tirgū parādās kampaņas, kuru realizācijā un mērķa auditorijas uzrunāšanā tiek izmantoti desmit un vairāk kanālu. Viens no veiksmīgajiem piemēriem, ko vērts pieminēt – Bite.

Efektivitāte aģentūru darbā. Latvijas vidējais radošo, mediju un PR aģentūru ieņēmums uz vienu darbinieku ir sasniedzis tādu valstu kā Čehijas un Polijas līmeni. Tas priecē.

Mērāmība. Tagad jau ne tikai deklaratīvos izteikumos, bet arī reālajā dzīvē ir sākts mērīt pāris līdz šim nemērītu parametru mazumtirdzniecības ķēdēs un internetā. TV mērniecība ir kļuvusi par pakāpi kompleksāka, ko nosaka gan mediju inflācija televīzijā, gan patērētāju dzīves stila un vērtību ietekme uz mediju patēriņu, kā arī tirgus spēlētāju vēlme izprast TV mijiedarbību ar citām mediju grupām.

Viens kontakts. Latvijā parādās arvien vairāk pozitīvu piemēru, kur reklāmdevēji sāk izprast nozīmību koncentrēt zīmolu izstrādes un komunikācijas vienā kontaktu punktā.

Kā raksta klasiķi, efektivitātes un profesionalitātes izaugsme kādā konkrētā industrijā izraisa tādus aspektus kā kompāniju klimata un komunikācijas pasliktināšanos. Līdzīga tendence ir arī reklāmas industrijā. Pasliktinoties valsts un atsevišķu kompāniju ekonomiskajai situācijai, rodas vēl papildus elements, ko varētu nosaukt par pelēko zonu – negodīgu biznesu.

Vai ir vērts investēt lielas naudas summas reklāmā savam biznesam? Tas, protams, katram uzņēmumam pašam lemjams, tomēr jāsaka tā – mūsdienās reklāmas līmenis ir gana augsts. No otras puses – cilvēki tiecas izvairīties no reklāmas kā tādas, būs grūti piesaistīt uzmanību. Tomēr, ja tas nepieciešams, lai ar to labāk nodarbojas profesionāļi nevis nepieredzējušas personas, kas no reklāmas un mārketinga pazīst labi ja grāmatās lasītu teoriju.

Ja jums jāreklamē, piemēram, zobu implanti, kā jūs to izvēlēsieties darīt? Vai vides reklāma šai gadījumā būs pareiza izvēle? Vai arī zobu implanti, jūsuprāt, jāreklamē tikai tādās vietās, kur to redz attiecīgais sabiedrības līmenis, piemēram, sabiedriskajā transportā?

Implants zobam maksā lielu naudu. Tad kur labāk reklamējami zobu implanti? Pajautājiet reklāmas aģentūrās, tur tiks izstrādāts detalizēts un labi pamatots plāns, kur vislabāk izvietot attiecīgo reklāmu, lai tā sasniegtu savus skatītājus un lai klientus patiešām izdotos piesaistīt. Tātad – IR vērts investēt naudu reklāmā!