Elektroniskā komercija un tirgus īpatnības

e-komercePateicoties elektroniskajai komercijai, patērētājiem rodas jaunas iespējas, kādas nebija agrāk. Pietiek ar pāris peles klikšķiem, lai salīdzinātu konkurējošo produktu cenu un raksturojumu. Pircējiem nav jāapbraukā veikali, jāmeklē, kur novietot auto un jāiztaujā pārdevēji, kuri negrib runāt latviski.

Pircēji, atlaižu saņemšanas nolūkā, var apvienoties interneta veikalos, kuri var piedāvāt pārdevējam savu cenu par konkrētu preci vai pakalpojumu un meklēt uzņēmumus, kas ir ar mieru apmierināt vajadzības par šādu cenu. Kā vienu no līdzīgiem piemēriem Latvijā varam minēt pērkamkopā.lv.

Robežas vairs nav šķērslis tirdzniecībai

Šādi internetā var pasūtīt gandrīz jebkuru preci un pakalpojumu neatkarīgi no tā, kur atrodas pircējs. Piemēram, Amazon.com sevi pozicionē kā vislielāko grāmatu tirgotavu pasaulē, jo tā lasītājiem piedāvā vairāk nekā trīs miljonus izdevumu, kurus var pasūtīt no jebkuras zemeslodes vietas un jebkuru citu vietu.

Tas nozīmē to, ka kādas valsts patērētājs, neskatoties uz nepietiekamu piedāvājumu tirgū, var apmierināt savas vajadzības un ietaupīt naudas līdzekļus pasūtot produktus pēc iespējas lētāk.

Finanses, informācija un interneta nebeidzamie plašumi

Šodien cilvēkiem pieejama plaša informācija – internetā var lasīt jebkuru avīzi, grāmatu un žurnālu, izmantot visas pasaules enciklopēdijas, iepazīties ar dažādu preču un pakalpojumu reitingiem, aplūkot uzņēmumu finanšu informāciju. Tas nozīmē, ka individuāli var veikt savdabīgu tirgus vai finanšu pētījumu neieguldot līdzekļus no malas. Pie tam, ja esat noskatījos kādu preci, pirkumu var veikt no mājām, ofisa, vai kaut vai atrodoties autobusā. Arī laika ierobežojumu vairs nav – pasūtījumiem onlainā nav nekāda darba laika, kad vēlies, tad pērc.

Pircēji var apmainīties domām, izteikt viedokļus par produktiem un patēriņu, veikt savdabīgu testēšanu un dalīties pieredzē. To visu mums piedāvā interneta vide.

Finanšu informācija vairs nav drošībā. Praktiski viss ir brīvi pieejams internetā, redzams parastiem ziņkārīgajiem un medijiem, visiem, kas interesējas.

Veselības pārbaude tavām finansēm

Veiciet savas finanšu informācijas “veselības pārbaudi”. Vai jums nav liekas informācijas, kas nebūtu jāredz citiem?

Pie reizes jāatgādina – veselības pārbaude jāveic arī pašiem, jo strauji tuvojas ziema. Sargiet ne tikai savas finanses bet arī savu veselību. Veselības pārbaude (http://www.aiwaclinic.lv/lv/services/diagnostika.un.arstesana/checkup.programmas.index/)  ir procedūra, kas paredz kopējo veselības stāvokļa skrīningu. Veselības pārbaudes veic ikvienā pilsētas klīnikā – jautājiet savam ģimenes ārstam.

Cilvēku vajadzības praktiski ir bezgalīgas, bet, diemžēl, sabiedrības resursi ir ierobežoti. Līdz ar to jebkurš cilvēks var izvēlēties kādas vērtības tikai savu finanšu iespēju robežās. Citiem vārdiem, runa ir par pircēju maksātspēju un pirktspēju. Šajā sakarībā pircēji veido pieprasījumu.

Kas ir pieprasījums? Tas ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība pēc materiāliem labumiem un citām vērtībām.

Jebkuru produktu var pārdot tikai tad, ja tas satur kaut kādu vērtību patērētājam un viņš no patēriņa gūst apmierinājumu. No visiem piedāvātajiem produktiem patērētājs izvēlēsies to, kuram, no viņa viedokļa, būs visaugstākā vērtība. Bet šis vērtējums ir subjektīvs, jo katrs patērētājs salīdzina DIVUS produkta vērtības aspektus:

  1.     Patēriņa efekts;
  2.     Patēriņa izmaksas.